בניגוד לעמדת הרבנים הראשיים: גיבוי לרפורמת הגיור של השר כהנא

    איתי גדסי No Comments on בניגוד לעמדת הרבנים הראשיים: גיבוי לרפורמת הגיור של השר כהנא

    הרב ראם הכהן יצא בהודעת תמיכה במתווה הגיור של השר לשירותי דת מתן כהנא שעומד בניגוד לכל היגיון ולדעת גדולי ישראל ורבני הרבנות הראשית: "זהו מתווה הכרחי לעת הזו, אשר ירבה קידוש שם שמיים, ויחזק את זהותה היהודית של מדינת ישראל" אמר רב היישוב עתניאל

    קמפוס הר עציון צילום: Gershon Elinson/Flash90
    17:01
    01.05.24
    צבי טסלר No Comments on זייברט שוב סוגר את בני ברק בלילות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בניגוד לדעת גדולי ישראל והרבנים הראשיים לישראל מתפרסמת הבוקר תמיכה רבנית מסוימת עיקר מהפלג של אסכולת הר עציון, לתכנית הגיור של השר כהנא. הרב רא"ם הכהן רב היישוב עתניאל אמר הבוקר על הרפורמה: "מתווה הכרחי לעת הזו, אשר ירבה קידוש שם שמיים"

    הדברים נאמרים בהמשך לאנשי אסכולת הר עציון והציונות הדתית הליברלית; ראש ישיבת גוש עציון, הרב יעקב מדן, ראש ישיבת הר ברכה, הרב אליעזר מלמד, וראש ישיבת מחניים, הרב שלמה וילק שיצאו כבר בתמיכה פומבית במתווה הגיור של השר כהנא.

    במכתב ששלח הבוקר לשר כהנא כתב הרב רא"ם: "הריני תומך במתווה הגיור של השר לשירותי דת מתן כהנא. זהו מתווה הכרחי לעת הזו, אשר ירבה קידוש שם שמיים, ויחזק את זהותה היהודית של מדינת ישראל".

    "כפי שכבר כתבתי בעבר אין לי ספק שהאחריות מול מנהיגי הציבור בעת הזאת היא כדברי הנביא ירמיהו: 'וַהֲקִמֹתִי עֲלֵיהֶם רֹעִים וְרָעוּם וְלֹא יִירְאוּ עוֹד וְלֹא יֵחַתּוּ וְלֹא יִפָּקֵדוּ נְאֻם ה". מתוך כך אני סבור כי חובתנו להחזיר את יכולת הגיור לרבני ערים כפי שכבר היה בעבר במדינת ישראל וכפי שהיה בכל הדורות מזמן התנאים" כתב.

    "הטענה שגיור קטינים הינה דעת יחיד אינה אמת כפי שמבואר בקונטרס העוסק בענייני גיור שיצא בימים אלו, המנתח את יסודות דיני הגיור ושיטות גדולי הפוסקים. ובעזרת ה' בזכות זה ישובו רבים מקרב אזרחי ישראל אל כור מחצבתם ונחזק את מדינתנו ככסא למלכות ה' בעולם, ועל ידי זה יגדל כבוד הרבנים וכבוד הרבנות הראשית לישראל, כבוד עם ישראל וכבוד ה' ".



    0 תגובות